Gå direkt till textinnehållet

DNs annonsavdelning vill ha lojalitet

Annonsavdelningen på Dagens Nyheter har i ett mejl uppmanat tidningens journalister att gynna de mäklare som annonserar i DN Bostad, skriver tidningen Resumé.

Annonsavdelningen på Dagens Nyheter har i ett mejl uppmanat tidningens journalister att gynna de mäklare som annonserar i DN Bostad, skriver tidningen Resumé.

Tidningen Resumé har fått tillgång till ett internt mejl som uppmanar alla anställda att ”bidra med den makt vi förfogar över att påverka mäklare, annonsörer, läsare, att använda vår utmärkta produkt.”

Skälet till uppmaningen är den nya konkurrensen från Metro Hus & Hem, en gratisutdelad bostadstidning för Stockholmsregionen som startade 2004 och som en rad mäklarfirmor var initiativtagare till. Till Resumé säger Dagens Nyheters chefredaktör att han tar avstånd från brevet som dock ska ses som en uppmaning från en enskild medarbetare.

pf@journalisten.se

Fler avsnitt
Profilen

”Jag kan ingenting om robotar och missiler, men jag kan kultur”

För Edgar Mannheimer är det kulturen och historien som ger bäst förståelse för konflikterna i Mellanöstern.
Fler profiler
Annons

Senaste numret