Gå direkt till textinnehållet

DN hade minst om graviditeten

Pådraget efter kronarvingeparets nyhet om graviditeten blev massivt. Med ett undantag.

Dagens Nyheter hade bara en liten puff på ettan och en enda sida inne i tidningen.

– Vi fick beskedet från chefredaktören att graviditeten skulle ligga på sidan tio, berättar Maria Ringborg, nyhetschef på Dagens Nyheter.

Andra stora dagstidningar hade värderat nyheten om kronprinsparets graviditet avsevärt högre. Expressen hade 20 sidor, Aftonbladet 18, Svenska Dagbladet tre sidor plus ettatoppen och GP hade ett uppslag samt stor puff på ettan.

Journalisten har sökt DNs chefredaktör Gunilla Herlitz för en kommentar.

 

 

 

Fler avsnitt
Fler videos