Gå direkt till textinnehållet

Ambassadörer ska stärka DNs varumärke

Dagens Nyheter ska stärka sitt varumärke. Ett antal medarbetare och chefer på tidningen ska fungera som varumärkesambassadörer.

Under mars och april kommer DN att ordna ett antal workshops för sina medarbetare. I ett internmejl står det att ”syftet med arbetet är att skapa förståelse för vad som händer utanför våra egna väggar, förståelse för hur våra läsare och annonsörer påverkas av den utveckling som sker och hur vi kan anpassa oss till nya krav, förväntningar och behov.”

– Det är ett internt arbete där vi sett över vår grafiska profil och vårt varumärke och vi arbetar nu med att implementera det i organisationen, säger HR-chefen Henrik Fontin.

Under arbetet kommer några utvalda medarbetare och chefer att fungera som varumärkesambassadörer.

”Vi vill med detta arbete skapa förståelse för vad vårt varumärke står för och vart vi är på väg”, står det i det interna mejlet.

 

Profilen

”Socialreportaget finns knappt längre”

Christoffer Hjalmarsson har levt 36 dagar på gatan och suttit 30 dagar i fängelse.
Fler profiler
Fler avsnitt