Gå direkt till textinnehållet

Flera tidningar tappar räckvidd tvåsiffrigt

Både dags- och kvällspress tappar räckvidd tvåsiffrigt i nya Orvesto Näringsliv, som undersöker medievanorna hos den arbetande delen av befolkningen.

Aftonbladet och Expressen tappar 13 respektive 10 procent (vardagar) i räckvidd från undersökningen 2014 till den som är utförd 2015. Sydsvenskan tappar hela 18 procent på vardagar, och Dagens Nyheter 12 procent, enligt Orvesto Näringsliv (hos Resumé).

Dagens Industri är den enda storstadstidning som sticker ut och ökar sin räckvidd, med 2 procent.

Högst räckvidd av storstadstidningarna 2015 har Mitti-tidningarna, som når 13 procent av befolkningen i åldrarna 21-65 år med en taxerad årsinkomst på minst 100 000 kronor.

Annons Annons

DN Söndag når 9 procent av samma grupp, och Aftonbladet och Expressen når 8 procent av målgruppen på söndagarna.

I segmentet teknik/ekonomi/personal är Ny Teknik störst 2015. Ny Teknik når 5 procent av den arbetande befolkningen. Tvåa ligger DI Weekend som når 4 procent.

Här hittar du hela Orvesto Näringsliv 2015.

Fler avsnitt
Fler videos