Ny ekonomisajt – grundad av SvD-journalister
Torbjörn Isacson och Per Lindvall, båda kolumnister på Svenska Dagbladet, har startat en affärssajt. Sajten heter N360 och kommer enligt chefredaktören Torbjörn Isacson att erbjuda affärsjournalistik som fokuserar på djup, och inte på bredd.
Torbjörn Isacson berättar att det är en idé som har funnits med länge och som nu har flyttat ut i verkligheten. Utöver grundarna Torbjörn Isacson och Per Lindvall är Love Strandberg med och driver sajten.
Vilken var drivkraften till att starta sajten?
– Artiklar om publika företag och bolag i människors vardag intresserar många. Sedan ville vi även ha en verksamhet där vi kontrollerar och styr, en verksamhet som är helt oberoende av de stora mediehusen.
Vad har N360 som annan affärsjournalistik inte har?
– Vi har en annan inriktning. Det är ingen nyhetssajt, vi går mer på djupet i vissa frågor. Vi konkurrerar inte med de stora tidningarna, säger Torbjörn Isacson.
N360 kommer även att genomföra rankingar av företag. En expertpanel kommer att betygsätta företag utifrån olika kriterier.
Vad har ni fått för respons?
– Den har varit väldigt god. Det tar tid innan vi når jättemånga människor, men den målgrupp vi vill nå tycker jag att vi börjar hitta, säger han.