Fler vill läsa om mode och husvagnar
Husvagnscamping och mode är inne. Datorer, teknik, mat, hemmet och påta i trädgård är däremot ute. Detta om man ska dra slutsatser av tidningsstatistiken för år 2005.
Husvagnscamping och mode är inne. Datorer, teknik, mat, hemmet och påta i trädgård är däremot ute. Detta om man ska dra slutsatser av tidningsstatistiken för år 2005.
Tidskrifter som skriver om mode och nöjesliv har ökat sin upplaga med 2,6 procent i jämförelse med 2004 och de som handlar om husvagnar med sex procent.
Kanske beror det på en övermättnad, men tidningar som riktar in sig på mat och dryck har minskat med åtta procent. Heminredning verkar också ha nått toppen. Tidskrifter om hem, bostad och trädgård minskade med 4,5 procent.
Tidskrifter som skriver om data och IT minskade med 12 procent.
pj@journalisten.se