FOTO: Tor Johnsson

Expressens Facebook-satsning får kritik: ”Slarvades bort”

12 september, 2019

Expressens nyhetssamarbete med Facebook hade premiär i tisdags. Programmet, vars livesändning sågs av 417 personer, får nu kritik av en dansk mediestrateg som menar att de använder sociala medier-plattformen helt fel.

Journalisten [1] har tidigare berättat att Expressen TV blir den enda svenska tv-aktören i Facebooks partnersatsning på videojournalistik, även kallad Facebook Watch. Dagligen ska de nu producera nyhetsprogrammet Bara nyheter, som publiceras exklusivt för Facebook-användarna på flera av

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Årets groda 2021

Alla gör fel ibland. Men en del fel är roligare än andra. Nu kan du rösta på vilken som var 2021 års roligaste groda. Sista dag för att rösta är den 14 februari. Rösta här.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies