FOTO: Tor Johnsson

Bonnier News har tappat över 100 miljoner i annonsintäkter

29 maj, 2020

Coronakrisen Stort sparpaket slår mot säljarna.

På grund av coronapandemin har Bonnier News tappat 110 miljoner kronor i annonsintäkter under mars, april och maj jämfört med samma månader 2019. Nu varslas 50 säljare, varav 17 i Mittmedia.

Det rapporterar bland andra Arbetarbladet.

Beslutet att skära ned var nödvändigt mot bakgrund av coronakrisen, uppger Bonnier News vd Anders Eriksson för Dagens Media:

”Det här är ingenting som vi har planerat utan ett beslut vi har behövt fatta eftersom vi tror att effekterna av de tapp vi nu ser kopplat till coronakrisen kan bli långvariga. Och vi tror inte heller att marknaden kan återhämta sig fullt ut eftersom vi samtidigt ser en strukturell förändring inom print”, säger Anders Eriksson till tidningen.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.
Coronakrisen

Journalisten-podden

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies