Gå direkt till textinnehållet

Aftonbladet startar ny 44-mannaredaktion

En tidning med lokala nyheter, riktad mot läsare upp till 35 år. Så kommer Aftonbladets gratistidning .SE att vara, skriver Dagens Media. Tidningen kommer att delas ut fem dagar i veckan med start i oktober.

En tidning med lokala nyheter, riktad mot läsare upp till 35 år. Så kommer Aftonbladets gratistidning .SE att vara, skriver Dagens Media. Tidningen kommer att delas ut fem dagar i veckan med start i oktober.

Tidningen .SE kommer att bli Aftonbladets största investering någonsin, och kostar koncernen 130 miljoner under de närmaste 15 månaderna. Formatet blir något större än A4, tidningen kommer att delas ut i de tre storstäderna. Redaktionen kommer att omfatta trettio i Stockholm och sju i Malmö och Göteborg vardera. Anna Körnung blir tidningens redaktionschef. Uppgifterna om innehållet skiljer sig. Enligt Dagens Media kommer tidningen att få mycket material från TT, men inget från Aftonbladet självt. Enligt Aftonbladets vd Carl Gyllfors kommer dock .SE att vara tydligt kopplad till Aftonbladet.

pf@journalisten.se

Fler avsnitt