
Tidskrifternas digitala läsarintäkter ökar
I år beräknas de svenska tidskrifterna öka sina digitala läsarintäkter med 18 procent till över 500 miljoner kronor, och det är konsumenttitlarna som står för den största ökningen. Det visar en ny rapport från Sveriges Tidskrifter.
B2B-titlarna står för drygt hälften, de beräknas få cirka 260 miljoner kronor i direkta intäkter i år, en ökning med 15 procent jämfört med föregående år. Konsumentmagasinen beräknas öka sina direkta intäkter med 28 procent till 194 miljoner kronor. (Övriga intäkter är indirekta, bland annat från Readly.) Sedan mätningarna började 2020 har prenumerationspriset ökat från i snitt 102 kronor per månad till i sni
Prenumerant eller medlem i Journalistförbundet. Logga in här:
Logga inLäs Journalisten digitalt för 99 kronor per månad
Ingen bindningstid, säg upp när du vill.
Journalisten Plus - detta får du
- Exklusiva premiumartiklar
- Fördjupningar, reportage och porträtt
- Journalistens e-tidning
Vill du prenumerera på något annat sätt. Se alla erbjudande här.