Gå direkt till textinnehållet

Inte förtal kalla någon polsk hora

Att kalla någon för "polsk hora" eller "aidssjuk" är inte tillräckliga skäl för att inleda en förundersökning mot en bloggare.

Alexander Erwik, chefredaktör på mingelsajten Finest och PR-kvinnan Dominika Peczynski polisanmälde en bloggare som skrev nedvärderande kommentarer om dem, enligt realtid.se.

Men kammaråklagare Jenny Nordin har valt att inte inleda en förundersökning eftersom hon anser att det ska till ganska hög nivå för att det ska röra sig om förtalsbrott.

Läs realtids artikel här

 

Fler avsnitt
Annons Annons: Journalistfonden.
Fler avsnitt
Fler avsnitt
Fler avsnitt

Senaste numret