Gå direkt till textinnehållet

Expressen bildar redaktion för sociala medier

Expressen, med editionerna GT och Kvällsposten, satsar mer på interaktivitet och tillsätter fem journalister som ska fokusera på sociala medier.

”Våra digitala mediekanaler fortsätter att öka både trafik och publik, men det finns fortfarande en stor potential till att bli ännu större. Expressen vinner marknadsandelar och med en ännu större närvaro i sociala medier tror jag att fler kommer att upptäcka Expressens utveckling”, säger chefredaktör Thomas Mattsson i ett pressmeddelande.

Dan Edström, som hittills varit ensam redaktör för sociala medier, samt fyra nya medarbetare kommer att samspela med publiken, sprida Expressens innehåll samt publicera journalistik unik för sociala medier.

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.