Besvikelse över orörd reklamskatt
Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter och Gratistidningarnas förening uttrycker besvikelse över att budgetpropositionen inte innehåller planer på att ta bort reklamskatten.
Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter och Gratistidningarnas förening uttrycker besvikelse över att budgetpropositionen inte innehåller planer på att ta bort reklamskatten.
Till Dagens Media säger Sveriges Tidskrifters VD Lars Strandberg att han blev besviken över att budgetpropositionen inte innehöll lättnader när det gäller reklamskatten. Strandberg menar att regeringens skattesänkningar på totalt närmare 40 miljarder borde kunna inrymma även minskningar av reklamskattens 200 miljoner. Även Tidningsutgivarna är besvikna, och dess VD Barbro Fischerström säger till Resumé att hon är besviken och tycker att det rimmar illa med de signaler som kommit från de berörda partierna tidigare.
Hos Gratistidningarnas förening talar man om “enorm besvikelse” eftersom föreningen uppfattat det som om Alliansen lovat lättnader eller avskaffande av reklamskatten.
pf@journalisten.se