Gå direkt till textinnehållet

Aller-chef: Se og Hør använde olagliga metoder

Danska tidningen Se och Hør använde olagliga metoder när de tog reda på hur kända danskar använt sina kreditkort. Det visar en internundersökning som koncernen Aller Media gjort.

I en intervju med Berlingske erkänner Aller Medias toppchef Pål Thore Krosby att de anklagelser som riktats mot tidningen var riktiga. Se og Hør använde sig av en källa vid ett kortbetalningsföretag när de under fyra år övervakade kändisar.

Internutredningen, som presenteras i dag, visar att det var flera chefer och medarbetare som  visste om hur tidningen kom över uppgifterna.

Pål Thore Krosby säger att flera personer kommer att få sparken.

"Jag kan inte kommentera vilka, men jag kan säga att det får konsekvenser för både chefer och andra medarbetare", säger han till Berlingske.

Den högsta ledningen i Aller-koncernen sitter dock säkert. Och några planer på att lägga ner Se og Hør finns inte.

Ett projekt som ska se över vilka etiska regler som ska gälla för arbetet på Se og Hør har inletts.

Fler videos
Fler avsnitt