Gå direkt till textinnehållet

”Kent är Sveriges mest mediefientliga band”

Kent vägrar ställa upp på intervjuer och hänvisar i stället medierna till en presskonferens. "Kent är Sveriges mest mediefientliga band." Det skriver Fredrik Blomberg, journalist på P4 Sörmland i en debattartikel på Journalisten.se.

Fredrik Blomberg anser att Kents mediestrategi är som ett surt vin: "I stället för att svara på seriösa frågor och ge medier tid och rätt förutsättningar satsar gruppen på marknadsföringsaktiviteter innan skivan släpps, bland annat lanseringen av ett Kent-vin”, skriver han i debattartikeln på Journalisten.se.

Du kan läsa debattartikeln här.

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.