New York Times satsar digitalt och globalt

25 juli, 2013

I oktober byter Herald Tribune namn till International New York Times och samtidigt genomför New York Times en stor digital satsning mot Europa, Asien och Centralamerika.

New York Times ska ta upp konkurrensen med BBC, CNN och Huffington Post på nätet. Den nya sajten global.newyorktimes.com ska bli basen i den nya internationella expansionen. Det skriver Financial Times.

De 115 journalisterna på Herald Tribune kommer att jobba för den nya International New York Times, med redaktörer placerade i New York. Tidningen kommer att anställa fler journalister som framför allt ska arbeta med video, ”multimedia storytelling” och direktrapportering.

New York Times Media Group har de senaste åren gjort sig av med sina regionala dagstidningar, sitt TV-bolag och webbaserade About.com för att fokusera på flaggskeppet New York Times.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies