Helsingborgs Dagblads chefredaktör Jonas Kanje. FOTO: Sven-Erik Svensson

”Det är inte bara mörker i mediebranschen”

11 december, 2018

Samtal med Helsingborgs Dagblads chefredaktör Jonas Kanje ser hur dagspressen nu håller på att vända nedgången genom att satsa på det som varit dess signum – traditionell lokaljournalistik.

I går kom nyheten att HD/Sydsvenskan ökar sina läsarintäkter [1] med runt tio miljoner kronor 2018 och nyanställer journalister. Det sistnämnda är helt sant; på HD/Sydsvenskan har man just utökat med två reportrar, en på sporten och en för att bevaka kranskommuner. Det förstnämnda

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar
Samtal med

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies