Gå direkt till textinnehållet

PR-kupp mot Sveriges Radio

P3s satirprogram Carpe F*****G Diem drev med entreprenören Pigge Werkelin. I helgen slog han tillbaka genom att sätta in en annons Dagens Nyheter.

I en helsidesannons i söndagens DN tackar Pigge Werkelin Sveriges Radio för gratisreklamen. Som tack för hjälpen lovar han att skänka 10 000 kronor till Radiohjälpen om någon från Carpe F*****G Diem tar kontakt med honom.

Sveriges Radios VD, Mats Svegfors, säger till Göteborgs-Posten att PR-kuppen strider mot den etablerade ordningen inom svensk reklam, men att han troligtvis inte kommer att gå vidare med ärendet.

”Vi utnyttjade honom i någon mening när vi gjorde satiren. Det var ett ganska roligt inslag faktiskt, måste jag säga. Principiellt tycker jag att han har gjort fel, men något drag i mungipan får vi väl ändå ha”, säger Mats Svegfors till gp.se.

Annons Annons
Fler avsnitt
Fler videos