Gå direkt till textinnehållet

Nyhetsmedierna får nu mindre än tio procent av annonskakan

På 15 år har svenska nyhetsmedier har tappat nästan tre fjärdedelar av sina annonsintäkter till techjättarna – och ingen ljusning syns, visar IRM:s prognos.

Prenumerant eller medlem i Journalistförbundet. Logga in här:

Logga in

Läs Journalisten Plus från 349 kronor per månad

Ingen bindningstid. Pris ex. moms.

Journalisten Plus - detta får du

  • Exklusiva premiumartiklar
  • Fördjupningar, reportage och porträtt
  • Journalistens e-tidning

Vill du prenumerera på något annat sätt. Se alla erbjudande här.

Kommentarer

Lämna ett svar

Vi hanterar läsarkommentarer som insändare. Regler för kommentarer.

Fler avsnitt
Annons Verifiera
Fler avsnitt

Senaste numret

Gerda Nilsson-Tysklind, Kalla fakta, klippare.
Fler avsnitt
Fler avsnitt