Reklamköpen ökar

8 september, 2021

Under augusti ökade medieinvesteringarna hos Sveriges Mediebyråers medlemmar med 4,6 procent jämfört med augusti 2020.

Under juni och juli ökade medieinvesteringarna med 13 procent jämfört med 2020, och under augusti blev ökningen 4,6 procent. Det framgår av den senaste Mediebyråbarometern från Sveriges Mediebyråer. En stor del av tillväxten sker digitalt, särskilt online video som ökat med 36 procent hittills i år.

– Marknaden är ännu inte fullt återhämtad efter pandemin – nuvarande omsättning ligger tolv procent under noteringen 2019. Kommande månader kommer att bli mycket spännande att följa, säger Daniel Eriksson, styrelseordförande Sveriges Mediebyråer, i en kommentar.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies