Gå direkt till textinnehållet

Morgonpressens annonsintäkter på nätet ökar

Under tredje kvartalet ökade morgontidningarnas annonsintäkter på nätet med 19 procent jämfört med samma period förra året. Landsortspressens annonsintäkter på nätet ökade med hela 21 procent och storstadspressens med 18 procent.

Det visar TUs Internetbarometer som även inbegriper intäkter från mobil annonsering. Omkring en tredjedel av kvartalets ökning kommer från just mobil annonsering, jämfört med samma period föregående år, skriver TU.

TU Internetbarometer görs i samarbete med IRM och redovisar nettointäkter från ett sextiotal morgontidningssajter.

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.