Time satsar på exklusiva medlemskap
Amerikanska Time magazine tar event- och sidoprodukter till en ny nivå när de planerar att ta över 18 000 kronor styck för ett medlemskap knutet till deras Times 100-lista.
De senaste åren har sidoprodukter som appar, korsord, event och utbildningar blivit allt viktigare inkomster för mediehusen, såväl i Sverige som i andra länder. Dagens Nyheters uppmärksammade tågresa genom Europa är bara ett exempel på det.
Time tror nu att de kan expandera sina användarintäkter genom ett exklusivt medlemspaket kopplat till deras ”Times 100”, alltså listan som släpps varje år på världens 100 mest inflytelserika personer, skriver Digiday. En lista som toppades av Greta Thunberg 2019.
Det dyraste medlemspaketet kostar över 18 000 kronor styck och där ska bland annat tillträde till alla Times 100-event, en tillställning i Davos för speciellt inbjudna knutna till eventet samt privata middagar tillsammans med andra medlemmar ingå.