”Vi ska vara gratis och vi ska vara lokala”

19 februari, 2020

Journalisten TV Mitt i:s nya chefredaktör Claes de Faire oroas inte av den vikande annonsmarknaden.

I somras gick publicisten och journalisten Claes de Faire in som ny delägare i Lokaltidningen Mitt i. Några veckor senare kom nyheten att han också skulle bli dess chefredaktör, efter att Anna Körnung tvingats sluta av de nya ägarna med Martin Alsander i spetsen.

Två veckor efter att han tillträtt berättar Claes de Faire i en intervju med Journalisten att planen är att göra ”mikrolokal” journalistik nära Stockholmarna.

Den vikande annonsmarknaden – Mitt i:s enda intäktsben – håller honom inte sömnlös på nätterna, och han utesluter att börja ta betalt för journalistiken.

– Vi ska vara gratis och vi ska vara lokala.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.
Journalisten TV

Journalisten-podden

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies