Gå direkt till textinnehållet

Expressen slår ihop nöjet med sociala medier-redaktionen

Expressens sociala medier-redaktion och nöjesredaktion slås ihop i syfte att nå fler yngre läsare. Emma Malmlöf blir chef för den nya avdelningen, som ska heta Ung målgrupp.

Målgruppen för den nya sammanslagna redaktionen är personer från tonåren och upp till 34 år.

Emma Malmlöf, i dag chef för Expressens sociala medier, ska leda den nya avdelningen Ung målgrupp med fokus att bli ”ledande nyhetskälla bland unga läsare”.

”Det är en spännande utmaning att få yngre läsare och tittare att välja nyheter före allt det som konkurrerar om ungas uppmärksamhet idag. Vi vet att nyhetsvanor sätter sig tidigt, och med den nya redaktionen blir vi fler som kan arbeta tillsammans för att nå den kanske mest kräsna målgruppen”, säger Emma Malmlöf i en kommentar.

Fler avsnitt
Annons
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslagsbild till Journalisten nummer 2 2025, med grävreportern Jennifer Mayer som ser ut att få en spruta med fillers injicerad i läppen.