Gå direkt till textinnehållet

Vi Läser vinnare bland tidskrifterna

Vi Läser är den tidning som framstår som vinnaren bland tidskrifterna i Orvestos räckviddsundersökning. Tidningen ökar med 53 procent jämfört med Orvesto 2016:2.

Grattis till ökningen, Jonas Eklöf, chefredaktör för Vi Läser. Varför tror du att ni har ökat så mycket?

– Tack, det känns förstås fantastiskt!

– Det enkla svaret till ökningen är att fler har upptäckt tidningen, delvis tack vare att vi har distribuerat någon utgåva med Aftonbladet. Men en lika viktig förklaring är att många som upptäckt den, blir trogna prenumeranter. Jag inbillar mig att de uppskattar tonen och tilltalet – att vi tar litteraturen på stort allvar men författarna och bokbranschen med en nypa salt. Och så har vi fantastiska medarbetare och frilansare – från skribenter som Karin Thunberg till fotografer som Thron Ullberg – som fortsätter att skämma bort en med material i världsklass

Annons Annons

Andra tidskrifter som ökar mycket är modemagasinet King med + 38 procent, Fokus och Placeringsguiden med 35 procent.

Bland de tidningar som tappar mycket i räckvidd finns Damernas Värld Mode, som tappar 45 procent och Aftonbladet Söndag som har 29 procents sämre räckvidd än förra året.

Annika Heldt

                                                                                            

Fler avsnitt
Fler videos