SVT tappade tittartidsandelar 2018

10 januari, 2019

SVTs tittartidsandelar hos befolkningen i helhet sjönk från 37 procent 2017 till 35 procent 2018.

Det visar färska siffror från mätföretaget MMS som Journalisten tagit del av.

Samtidigt ökade TV4-gruppens tittartidsandel från 33 procent 2017 till 34 procent 2018.

Också Discovery Networks och Nordic Entertainment Group (TV3, TV6 m. fl) ökade sina tittartidsandelar med en procentenhet vardera, till 12 respektive 14 procent.

Siffrorna avser tittandet i hela befolkningen (3 till 99 år), och endast det linjära tittandet.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies