Storstadspress tappar mest annonser

12 september, 2017

111 miljoner kronor eller en negativ tillväxt på 20,7 procent. Så mycket annonsintäkter har dagspressen i storstäderna tappat under årets åtta första månader, jämfört med samma period i fjol.

Det uppger Sveriges Mediebyråer i sin senaste barometer. Siffrorna omfattar medieinvesteringarna som förmedlats via Sveriges Mediebyråers medlemmar, vilka hanterar de flesta av Sveriges största annonsörer, och gäller endast papperstidningarna, inte digitala kanaler. 

 

 

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Journalisten-podden

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Senaste numret

Prenumerera

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies