Gå direkt till textinnehållet

Schibsted i samarbete med fastighetsmäklare

Schibsted satsar på nativeannonser för lokala marknader. Först ut är produkter på Aftonbladet.se.

Sedan starten i vintras har Schibsted Content Studio producerat innehållsannonser på Omni och Aftonbladet. Nu lanseras lokala native-annonser i samarbete med Fastighetsbyrån i Stockholm och Göteborg, skriver Schibsted i ett pressmeddelande.

På en annonsmärkt plats på aftonbladeet.se, desktop och mobil, publiceras lokala nyheter. Nyheterna är geostyrda och visas för alla användare som själva väljer stad eller har platspositioneringen påslagen i mobilen.

Formatet har testats under två veckor.

Annons Annons

”Efter dessa lyckade tester känns det väldigt kul att nu kunna erbjuda alla kunder en geostyrd nativeprodukt på Aftonbladet. Vi jobbar ständigt med att vässa oss och hålla högt tempo i vår utveckling,” säger Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio.

Fler avsnitt
Fler videos