Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson. FOTO: Magnus Wennman

Rekordvecka för Aftonbladet på webben

8 januari, 2019

Förra veckan hade Aftonbladet sin bästa vecka någonsin sett till trafik på sajten.

I snitt besökte Aftonbladets läsare på webben 10,9 artiklar varje dag, uppger Schibsted i ett pressmeddelande. Tidningen slog också rekord för sina videosändningar med i snitt över två miljoner startade videoströmmar med reklam per dag.

Ett ytterligare rekord var antal läsare av Aftonbladet Plus, tidningens betaltjänst, som den 3 januari hade fler sidvisningar än någonsin tidigare. Att det rekordet sker samtidigt som de andra rekordsiffrorna ser Aftonbladet som ett tecken på att räckviddsaffären och prenumerationsaffären inte konkurrerar med varandra.

Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson gläds åt siffrorna.

– Det är ingen slump att Aftonbladet går oerhört starkt in i 2019. Vi har jobbat hårt och fokuserat med journalistiken och affärsutveckling under året som gått och det ger resultat, säger hon i pressmeddelandet.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies