Räkna med fler sparpaket i höst – ”Det blir inte lika illa som under krisåren”

12 september, 2023

Samtal med Konjunkturen pekar nedåt, inflationen driver upp kostnaderna, och Google och Facebook tar andelar på annonsmarknaden i raskare takt. Blir det ännu en svångremshöst för mediebranschen? Medieforskaren Tobias Lindberg tror det.

Tobias Lindberg, forskare på Nordicom vid Göteborgs universitet, ansvarar för den årliga rapporten Medieekonomi som genomförs på uppdrag av Myndigheten för press, radio och tv. Han följer löpande utvecklingen i medieföretagens ekonomier, strukturer och organisationer, och han befarar

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar
Samtal med

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Axel Andén. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies