FOTO: Tor Johnsson

”Lyckas vi med planerna för Ö-vik kommer vi att gå vidare med hela koncernen”

13 april, 2018

Mittmedias digitala intäkter ökar men det kompenserar fortfarande inte tappet för printaffären. Ska de lyckas med omställningen vill de nu göra sig fria från de stora distributionskostnaderna, och det finns en plan framåt.

Nu börjar Mittmedias digitala strategi ge resultat. När koncernen räknar ihop resultatet för årets första tre månader ser de att koncernens lokala digitala intäkter (läsaraffären och annonsaffären) ökar under första kvartalet med 40 procent jämfört med samma period 2017. Intäktern

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Hatad

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies