Kit läggs i contentgrupp

10 januari, 2019

Bonniersatsningen Kit flyttas till en grupp med kommunikationsbyråer.

Kit var vid starten 2015 Bonniers storsatsning på ett nytt journalistiskt berättande och startade med 50 miljoner kronor i riskkapital.

Sedan dess har verksamheten kraftigt decimerats, vilket Journalisten tidigare berättat om.

Kit låg tidigare under Bonnier Growth, men i och med Bonniers nya bolagsordning där varje affärsområde ska bära sina egna kostnader delades Kit upp i två bolag.

Kits vd Linda Öhrn Lernström avfärdar till Resumé att sammanhanget bland kommunikationsbyråer skulle påverka trovärdigheten för Kits journalistik: fem journalister jobbar för bolaget idag.

”Det här gör ingen stor skillnad för oss, men innebär att vår kommersiella del kommer att kunna arbeta bättre ihop med andra byråer där vår spets är att producera rörligt innehåll för sociala medier.

Vår kommersiella del blir en tydligare contentaktör under 2019, men det ändrar inte planen för vår journalistik”, säger hon till Resumé.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies