Gå direkt till textinnehållet

Ehsan Fadakar får tyngre roll

Aftonbladets sociala medier-chef Ehsan Fadakar klättrar inom Schibsted och blir ansvarig för strategi kring sociala medier och omvärldsbevakning inom Schibsted Publishing.

Ehsan Fadakar ingår i Aftonbladets redaktionsledning och rapporterar till Aftonbladets publisher Jan Helin. Fadakar ska härnäst genomföra ett projekt kring strategi för sociala medier.

"Jag är mycket glad över att Ehsan nu axlar ett större ansvar för vår strategi i sociala medier. Det är en omvärld som rör sig mycket kraftfullt och innebär genomgripande förändringar för media", säger Jan Helin i en kommentar.

Fadakars nya roll innebär att Matilda Andersson och Viktor Adolfsson blir ansvariga för Aftonbladets närvaro och paketering i sociala medier.

Erik Carlsson och Mauri Hermundsson blir ansvariga för Lajkat, och Ehsan Fadakar kvarstår som ansvarig utgivare för sajten.

Fler avsnitt
Fler videos