Bonnier står för 26 procent av totalupplagan
Bonnier är inte oväntat störst i Sverige. Deras nio dagstidningar utgör 25,9 procent av totalupplagan. Schibsteds tidningar Aftonbladet och Svenska Dagbladet har tillsammans 16,2 procent av totalupplagan. Detta enligt bearbetad TS-statistik för år 2009.
Familjen Hjörne med Stampengruppens 16 tidningar är inte långt efter Schibsted med 16,1 procent av totalupplagan. De 13 tidningar som ingår i Mittmedia har tillsamman 8,1 procent av totalupplagan.
Norrköpings Tidningar Media har med sina 8 tidningar 5,5 procent av totalupplagan, Gota Media 5,3 procent, Nya Wermlands-Tidningen 5,3 procent, familjen Hamrin med sina sju tidningar inom Herenco 3,6 procent och Eskilstuna-Kuriren 2,2 procent.
S-tidningarna Värmlands Folkblad, Dala Demokraten, Folket, Östra och Sydöstran hade sammanlagt en upplaga motsvarade 2,0 procent av den totala upplagan av dagstidningar som kommer minst tre gånger i veckan.
Uppgifterna presenteras i Mediasverige 2010 som ges ut av Nordicom, Göteborgs universitet.