Bonnier lägger ner influencer-nätverk

7 december, 2018

Influencer-nätverket ENT Networks som startades inom TV4 och togs över av Bonnier Magazine & Brands i våras läggs ned. Det avslöjas i Mediepodden.

I det senaste avsnittet av Mediepodden avslöjas att Bonnier lägger ner influencer-nätverket ENT Networks, som skulle bli mediekoncernens stora nätverk för svenska influencers.

ENT skulle samla innehållskapare på digitala plattformar och var ett av fyra nätverk som hade så kallade MCN-avtal med Youtube. MCN-avtal (Multi-Channel Network) är ett sorts partnerskap mellan en tredjepart och Youtube i syfte att generera intäkter genom bland annat försäljning, målgruppsutveckling och innehållsprogrammering.

Orsaken till nedläggningen är att Bonnier ”inte fått snurr” på nätverket.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies