Gå direkt till textinnehållet

Aftonbladet samarbetar med Wimp

I dag inleds samarbetet mellan Aftonbladet och musiktjänsten Wimp. Det innebär att tidningens nöjsredaktion erbjuder läsarna att lyssna på streamad musik i direkt anslutning till artiklar och recensioner.  

Samarbetet mellan Aftonbladet och Spotifyutmanaren Wimp innebär att en koppling till musiktjänsten integreras med musikjournalistiken och att musiktjänstens användare får en genväg till artiklar och recensioner av Aftonbladets musikexperter och kritiker.

Aftonbladets nöjeschef Tobias Lindner tycker att tidningen tar nöjesjournalistiken ett steg vidare och att de erbjuder sina läsare snabb tillgång till ny musik. "Nu kan läsarna själva bedöma ny musik parallellt med att de läser vad våra kritiker tycker", säger han i ett pressmeddelande.

Aftonbladets ägare Schibsted är majoritetsägare i Wimps ägarbolag Aspiro.

Fler avsnitt
Fler videos