Annonsmarknaden väntas vända ner

25 november, 2022

IRM reviderar prognosen för 2023.

Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) skruvar ned prognosen för nästa år och räknar med att mediemarknaden kommer att tappa 0,7 procent jämfört med i år, då den svenska reklammarknaden väntas omsätta nära 50 miljarder kronor.

”Den digitala annonsmarknaden förväntas få en inbromsande tillväxtkurva, samtidigt som de traditionella mediernas återhämtning efter pandemin bedöms vara över. För de tryckta medierna förväntas de strukturella tappen återkomma under nästa år”, skriver IRM i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Årets groda 2022

Alla gör fel ibland. Men en del fel är roligare än andra. Nu kan du rösta på vilken som var 2022 års roligaste groda. Sista dag för att rösta är den 14 februari. Rösta här.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Julia Nilsson. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies