FOTO: Stina Stiernkvist

Emanuel Karlsten: ”Det är spännande med en ny plattform”

6 oktober, 2022

Traditionella medier har svårt att hävda sig mot Youtubestjärnor och humorkonton enligt Maktbarometerns totallista på fem sociala kanaler. "Det har varit en trend under en längre tid", säger Emanuel Karlsten, ordförande i Medieakademin till Journalisten.

För sjätte året i rad sammanställer Medieakademin Maktbarometern över vilka som når och engagerar flest svenskar på de största sociala kanalerna. Traditionella medier och företag har svårt att hävda sig mot youtube-stjärnor och humorkonton. – Det har varit en trend under en längr

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies