Reklamköpen minskar – men ökar i radio och fackpress

12 oktober, 2021

Medieinvesteringarna hos Sveriges Mediebyråers medlemmar minskade med 2,5 procent jämfört med september 2020.

Därmed bryts sommarens uppåtgående trend där reklamköpen ökat.

Reklamköpen sjönk i kategorierna dagspress kväll, tv, online display, dagspress landsort, populärpress och online video, medan de ökade för radio och fackpress.

September blev också en brytpunkt genom att reklamköpen i de digitala kanalerna för första gången var större än reklamköpen i tv, sett till ett 12-månaders rullande värde, skriver Sveriges Mediebyråer.

 

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies