New York Times redaktion. FOTO: Klas Granström

Efter Trump: Experter tror på ökad annonsering

12 januari, 2021

De senaste händelserna i Washington, tillsammans med en ny president, gör att allt fler amerikanska publicister tror att annonsörerna kan komma tillbaka till traditionella nyhetsförmedlare när coronakrisen är över. 

Coronakrisen har som bekant lett till annonsras för en rad tidningshus över hela världen.  Enligt den amerikanska techsajten Digiday är flera av landets publicister tveksamma till att den tillträdande presidenten Joe Biden kommer att kunna ena ett splittrat USA, med avgrundsdjupa klyftor

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies