24Kalmars redaktion delar lokaler med marknadsavdelning och företagsledning. FOTO: Tor Johnsson

Snabbväxande koncern
i blåsväder

4 maj, 2017

Lokalsajtskoncernen 24Journalistik öppnar nya sajter i snabb takt. Samtidigt kommer skarp kritik från flera håll. ”Affärsidén är att driva trafik med precis alla medel. Det handlar inte om journalistik, utan bara om business”, säger en tidigare anställd.

Medierna i P1 var i början av april först med att rapportera om den oskarpa gränsen mellan marknad och redaktion på 24Journalistik, med vittnesmål om påtryckningar från säljare och om en oetisk klickjakt inom koncernen. Journalisten har pratat med flera personer som valt att sluta på 24

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Senaste numret

Prenumerera

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies