Svenska Media Docu ger ut 23 tidskrifter i Sverige. FOTO: Tor Johnsson

Segulah vill åt annonserna

5 maj, 2017

Det är annonsmarknaden och tillgången till information som finns i databaser som är anledningen till att Segulah investerat i mediebranschen. Det säger några medieexperter som Journalisten talat med.

Jonas Ohlsson, undersökningsledare på SOM-institutet, anser att orsaken till att Segulah köpte Mitt i-tidningarna var att de ville komma åt annonsmarknaden i Stockholm, som växer kraftigt. – Det finns mycket reklampengar att slåss om. Man har gjort en kommersiell bedömning, snarare än a

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Journalisten-podden

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies