The New York Times huvudsäte finns på Manhattan i New York. FOTO: Klas Granström

Så får NYT miljoner läsare att betala för innehåll

19 april, 2018

I USA hoppas många på en digital prenumerationsaffär som kan rädda tidnings­husen. The New York Times leder utvecklingen med sina 2,6 miljoner digitala prenumeranter. De drar numera in mer pengar på sina digitala användare än på de samlade printannonserna.

I Sverige har flera av de stora koncernerna redan börjat styra bort från den affär som inriktade sig mot räckvidd, alltså att nå så många användare som möjligt för att på så sätt kunna tävla med Facebook och Google om de digitala annonspengarna. Den nya trenden är i stället att

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Hatad

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies