"De vinster vi gör återinvesteras"

24 mars, 2017

Eftersom Aller Medias ledning just nu sitter i samtal om framtida strategier är det viktigt för Stina Abenius, publicistisk direktör, att reservera sig för att koncernens fokus kan svänga. Just nu handlar dock framtiden fortfarande mycket om print och att hitta fler bra affärer vid sidan av huvudprodukterna.

En typ av sidoaffär är exempelvis e-handel. Koncernens tradition att, bland annat via sina familjetidningar, sälja allt från köksartiklar till smycken eller sjalar har sedan ett år tillbaka flyttat ut på nätet. Aller Media ser även hur läsningen ökar via tjänster som Readly men det fi

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar

Journalisten-podden

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies