Gå direkt till textinnehållet

TV4 Play växte starkt 2015

TV4-Gruppen nästan fördubblade sitt digitala tittande under förra året. Antalet startade strömmar på TV4 Play ökade från 135 till 264 miljoner och tittartiden digitalt ökade med 79 procent.

Det framgår av TV4-Gruppens pressutskick om tittaråret 2015. Ökningen för TV4 Play gör också att TV4s digitala försprång mot de kommersiella konkurrenterna MTG och Discovery ökar stort.

När det gäller det linjära tittandet – som i år ökar med en (1) minut sett till hela befolkningens totala tittande – tog TV4-Gruppen andelar och gör sitt andelsmässigt näst bästa år någonsin.

TV4-Gruppens egen bedömning är att framgångarna till stor del beror på den satsning på unikt och svenskt innehåll som gjorts inom alla programgenrer. ”TV4 hade under hösten en unik helsvensk prime time-tablå som starkt bidrog både till de linjära och digitala framgångarna”, skriver företaget.

Fler avsnitt
Fler videos