Gå direkt till textinnehållet

Schibsted ökar vinsten

Schibsteds verksamheter i Sverige redovisar en vinst på 308 MSEK (268 miljoner förra året) för det tredje kvartalet 2016. Omsättningen uppgick till 1 264 MSEK (1 208), en ökning med 5 procent.

Resultatet är Schibsted Sveriges starkaste någonsin, enligt Raoul Grünthal, Schibsted Sverigechef. 

”Samtliga tre affärsområden, Marketplaces, Growth och Publishing, har bidragit med ökande onlineintäkter. Det är ett styrkebevis och förstås mycket glädjande att vi ytterligare kan stärka vår ledande digitala position,” säger han i ett pressmeddelande. 

Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén (bilden) är självklart nöjd.

Annons Annons

”Aftonbladet är inne i en spännande fas i och med övergången till den gemensamma tekniska Schibsted-organisationen. Vi kommer därmed att ytterligare förbättra våra digitala kanaler både vad gäller annnonsförsäljning och för våra användare”, säger hon.

Fler avsnitt
Fler videos