Gå direkt till textinnehållet

Schibsted anställer 100 utvecklare

För att utmana Facebook och Google, som tagit en allt större marknadsandel av de digitala annonsintäkterna, kommer Schibsted att anställa hundra utvecklare under de kommande två åren.

” För att möta utmaningarna kommer vi att investerar offensivt i teknik, som att utveckla globala plattform för mediehus, marknadsplatser och digital annonsering. Det kommer att göra oss snabbare när vi vill utveckla nya produkter och lösningar, säger Rolv Arne Ryssdal Schibsteds koncernchef till kampanje.no.

Enligt Kampanjes beräkningar kommer satsningen att kosta Schibsted 100 miljoner norska kronor.

Enligt Rolv Arne Ryssdal beräkningar har de amerikanska medieföretagen nästan 50 procent av den digitala annonskakan i Norge och Sverige, Schibsted viktigaste marknader.

Annons Annons

Schibsted har 6 900 anställda i 29 länder.

 

 

 

Fler avsnitt
Fler videos