Gå direkt till textinnehållet

Så blir Aftonbladets nya ledning

Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén presenterade i dag sin nya ledningsgrupp och redaktionsledning.    

I ledningsgruppen kommer följande att sitta:

Sofia Olsson Olsén, publisher.
Håkan Andreasson, redaktionschef, ansvarig för den redaktionella verksamheten.
Andreas Aspegren, online-chef, resultat-, produkt- och strategiansvarig för Aftonbladet Online. Här ingår också Marknad, Analys och CRM.
Joakim Claesson, strategichef Schibsted Sales & Inventory, utveckling av annonsaffären.
Lotta Folcker, TV-chef, utveckling av TV-verksamheten, affärs- och strategiansvarig.
Linda Murray, controllerchef, business partner till verksamheten, ansvarig för ekonomistyrning, budget och prognoser.
Magnus Ringman, stabschef, övergripande ansvarig för organisationsfrågor, processer, säkerhet, särskilda projekt, chefsstöd.
Malin Stråhle, Chief Technology Officer, ansvarig för produktutveckling.
Carina Wiman Brataas, assistent

Och i redaktionsledningen sitter:

Sofia Olsson Olsén, publisher.
Håkan Andreasson, redaktionschef, ansvarig för den redaktionella verksamheten. 
Lotta Folcker, TV-chef, utveckling av TV-verksamheten, affärs- och strategiansvarig.
Karin Pettersson, politisk chefredaktör, ansvarig för Aftonbladet opinion.
Michael Poromaa, nyhetschef, ansvarig för Breaking News-desken.
Lena Mellin, politisk kommentator och ställföreträdande ansvarig utgivare.
Carina Wiman Brataas, assistent

Fler avsnitt
Fler videos