Morgontidningarnas nätintäkter ökar

4 maj, 2012

Morgontidningarnas annonsintäkter på nätet ökade med hela 17 procent under första tre månaderna i år jämfört med samma period förra året.

Det visar TUs internetbarometer som publiceras i dag.

Både storstadssajter och landsortssajter ökade och intäkterna uppgick till 120 miljoner kronor totalt, varav storstadssajterna drog in 70 miljoner.

Totalt 60 tidningar ingår i barometern, dock ej kvällstidningarnas sajter.

Taggar: digitala medier

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Journalisten-podden

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies