Gå direkt till textinnehållet

Få vinnare i Orvesto

Fotbollstidningen Offside, jakttidningar, de två stora gatutidningarna och Topphälsa. De är några av få vinnare i Orvestos senaste undersökning.

I dag kom Orvesto konsument med de senaste siffrorna för tidskrifternas räckvidd och det ser mörkt ut, en betydande majoritet av tidskrifterna tappar i räckvidd.

Tufft är det bland annat för kvällstidningarnas bilagor, där alla utom Aftonbladets Wellness och Expressens Allt om LCHF tappar. Bland annat går Klick ned från 224 000 till 185 000 läsare och Expressen Extra går ned från 109 000 till 93 00.

Däremot ökar Wellness med 19 000 läsare till 117 000, och Allt om LCHF ökar från 70 till 76 000.

Annons Annons

Tidskrifter som vänder sig främst mot kvinnor går sämre. Damernas Värld minskar från 226 000 till 210 000. Amelia tappar 12 000 läsare till 279 000. Elle tappar, och Plaza Kvinna går från 67 000 till 75 000. Svensk damtidning går från 333 000 till 328 000.
Bland tjejtidningarna ökar Vecko-Revyn lite grann och går upp 6000 till 120 000 läsare.  

Bland de övriga tidskrifterna går alltså Offside bra. Tidningen ökar med nästan 25 procent till 76 000 läsare. Offside var även en stor vinnare i höstens Orvestoundersökning. Topphälsa ökar till 142 000 läsare, nästan 20 procent. Bland övriga vinnare hittar vi ett par jakttidningar där både Jakt & Jägare och Jaktjournalen ökar med några tusen läsare.

Noterbart är också att de två stora gatutidningarna Situation Stockholm och Faktum ökar, eller åtminstone behåller sin räckvidd. Faktum ökar från 126 000 till 134 000 och Situation Stockholm står kvar på 136 000 läsare.

Hela listan från Orvesto finns här.

Fler avsnitt
Fler videos